گردشگری

اماکن تاریخی و گردشگری ایران و جهان

گردشگری

اماکن تاریخی و گردشگری ایران و جهان

آزمون اس ای تی چیست؟

آزمون اس ای تی

برای قبولی در دانشگاه های دنیا نیازهایی را باید برطرف سازید مانند زبانی که قرار است در آن دانشگاه با آن مکالمه کنید و یا اگر قصد دارید در رشته ای تحصیل نمایید که نیاز است از علوم شما نسبت به علم ریاضی آگاهی پیدا شود باید علوم شما مورد ارزیابی قرار گیرد.

این آزمایش ها باید به گونه ای باشد که مورد تایید تمامی مراکز آموزشی و دانشگاه های معتبر جهانی باشد. از همین رو آزمون هایی تهیه شده است که دانشجو با گذراندن آن آزمون بتواند تاییدیه حضور در آن دانشگاه را اخذ نماید.

این آزمون ها گاه ممکن است مختص به خود هر دانشگاه باشد و یا ممکن است یک آزمون کلی و یکسان برای چندین دانشگاه باشد.

در آمریکا برای قبولی در دانشگاه ها دو آزمون  SAT و ACT وجود دارند که برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر ، دانشجوها باید این آزمون ها را سپری کنند. اما این آزمون ها تنها مختص کشور آمریکا نیستند و اگر فردی بتواند آزمون اس ای تی خود را با موفقیت بگدراند و مدرک معتبر خود را دریافت کند می تواند در سایر دانشگاه های معتبر جهانی نیز حضور داشته باشد.

در واقع سطح آزمون sat و act یک سطح استاندارد برای دانشجویان می باشد و ملاکی معتبر برای دانشگاه که بتواند افراد را ساده تر و با اطمینان خاطر انتخاب نماید.

با این اوصاف بسیاری از دانشگاه ها مدرک معتبر آزمون اس ای تی را می توانند از شما به عنوان ورودی دانشگاه قبول نمایند ، در این بین برای پذیرش در بسیاری از دانشگاه کشور ترکیه شما نیاز دارید تا در آزمون sat نمره قبولی را کسب نمایید. مسلما هرچه نمره شما در آزمون اس ای تی بیشتر و بهتر از سایر درخواست کنندگان باشد شانس شما برای قبولی در دانشگاه مورد نظر نسبت به سایرین بیشتر خواهد بود.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم ، هنگامی که یک آزمون به صورت بین المللی برگزار می شود ، سختی های خود را نیز به همراه دارد. این سختی ها برای شناختنو تشخیص دانشجویان خبره در هر آزمون می باشند. بنابراین آزمون sat نیز از این قاعده مستثنا نیست

امروزه دانشگاه های معتبر کشور های ترکیه ، نروژ ، انگلیس ، استرالیا ، کانادا ، آمریکا و … از این مدرک برای پذیرش دانشجوهای خود استفاده می نمایند. پس گفتنی است که اهمیت آزمون اس ای تی بیش از تصور عمومی است و یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب دانشجویان دانشگاه های معتبر سطح جهانی است

اگر شما نیز به دنبال قبولی در این آزمون می باشید چندان نگران نباشید ، مجموعه آرتان بورس تاپ با چندین سال سابقه در این زمینه و همراهی بسیاری از دانشجویان برای قبولی در این آزمون می تواند با اطمینان خاطر به شما بگوید که اگر راهبردهای مارا برای قبولی در این آزمون پیش ببرید قبولی شما تا بالای ۹۰ درصد تضمین خواهد شد.

آزمون SAT ترکیه چیست؟

آزمون SAT در واقع یکی از مهم ترین آزمون هایی می باشد که نمره آن نقش مهمی در قبولی افراد در دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه و تمامی دانشگاه های مورد تایید آن را ایفا می کند. آزمون SAT مخفف عبارت Scholastic Assessment Test و به معنی آزمون استعداد تحصیلی است.

آزمون اس ای تی توسط موسسه خصوصی و غیر انتفاعی هیئت کالج برد آمریکا پایه گذاری شده است و حق امتیاز آن برای این کالج محفوظ می باشد. این خدمات به نمایندگی از هیئت کالج برد توسط سرویس تست آموزشی اداره می شود، که تا همین اواخر SAT را نیز توسعه داده بود.

آزمون اس ای تی برای ارزیابی میزان آمادگی دانشجویان برای دانشکده ها در نظر گرفته شده است تا بتوان معیار مناسبی از توانایی هر دانشجو در اختیار داشت. SAT در ابتدا به گونه ای طراحی شده بود که با برنامه های درسی دبیرستان مطابقت نداشته باشد ، اما تغییر چندین مورد برای نسخه SAT که در سال ۲۰۱۶ انجام شد باعث شد کارها به گونه ای دیگر انجام شوند.

آزمون اس ای تی در دو نوع اراده شده است که در ادامه به بررسی هرکدام می پردازیم:

General SAT : این آزمون برای افرادی است که برای گرفتن پذیرش از مراکز آموزشی می خواهند اقدام نمایند

Subject SAT : این آزمون نیز برای افرادی است که قصد دارند از دانشگاه های معتبر اقدام به دریافت پذیرش نمایند

پس با احتساب این موضوع باید فهمیده باشید که ملاک بسیاری از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو قبولی در آزمون sat و گرفتن نمره خوب و قابل قبول می باشد. در رشته هایی که متقاضی زیادی برای آن وجود دارد ، مثل رشته پزشکی و دندانپزشکی ، دانشجویان باید بتوانند نمره حداقلی ۱۱۰۰ را برای دانشگاه های ترکیه اخذ کنند.

در مورد سایر دانشگاه های مطرح دنیا و برای اطلاع و آگاهی از نمره قابل قبول این دانشگاه ها ، نیاز است تا به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و ببینید رشته مورد نظر شما چه امتیازی را می خواهد.

زمان برگزاری آزمون sat 2020

زمان برگزاری این آزمون به دودسته تقسیم می شود

افراد ساکن ایالت متحده آمریکا: در ایالت متحده ، آزمون ست ۷ بار در سال انجام می شود که متقاضی می تواند در زمان های اعلام شده برای ثبت نام ، اقدام به ثبت نام کند. معمولا ثبت نام آزمون ها یک ماه قبل از برگزاری آزمون اصلی انجام می شود. ماه هایی که آزمون ست در آمریکا برگزار می شود به صورت زیر است:

۱- مارس

۲- می

۳- ژوئن

۴- آگوست

۵- اکتبر

۶- نوامبر

۷- دسامبر

سایر کشور های جهان: ساکنین سایر کشورها از جمله کانادا ، انگلیس ، استرالیا ، آلمان ، ترکیه ، ایران و … نیز می توانند تقریبا یک ماه قبل از آزمون اقدام به ثبت نام در آزمون سات کنند. برای ثبت نام آزمون می توانید با مراجعه به سایت ، اقدام به ثبت نام کنید، اما اگر فکر می کنید که توانایی این کار را ندارید بهتر است با مشاوران و کارشناسان دپارتمان ما تماس بگیرید تا ثبت نام شما را به صورت اصولی و درست انجام دهند.

نکته مهمی که در این باره باید بدانید این است که ، اگر در زمان تعیین شده موفق به ثبت نام آزمون نشدید می توانید با پرداخت جریمه و در زمان مهلت داده شده مجددا ثبت نام کنید.

نقش آزمون SAT در پذیرش دانشگاه های ترکیه

در مورد تاثیر این آزمون در دانشگاه های مختلف سرتاسر جهان صحبت کردیم ، اما یکی از کشورهایی که دانشگاه های آن اهمیت زیادی به مدرک آزمون اس تی می دهند ، کشور ترکیه می باشد.

دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه اگر شاهد این باشند که شما توانسته باشید در آزمون SAT رتبه قابل قبولی را کسب نمایید از شما استقبال خواهند کرد و شما می توانید پذیرش این دانشگاه ها را بدست آورده و با خیالی آسوده در این دانشگاه ها تحصیل نمایید.

مسلما نقش آزمون sat در قبولی دانشگاه های انگلیسی زبان کشور ترکیه انکار ناپذیر است و توصیه اکید ما این است که اگر تمایل دارید تا در این نوع از دانشگاه های ترکیه مشغول به تحصیل شوید ابتدا آزمون sat را به بهترین حالت ممکن خود سپری کنید تا بتوانید تا حد جدی ای قبولی خود را تضمین نمایید.

دپارتمان آرتان بورس تاپ هموراه کوشیده است تا بتواند با اعزام دانشجو به ترکیه آن هم بدون دردسر ، زمینه ای سالم را برای تحصیل هم وطنانمان در بهترین دانشگاه های ترکیه ایجاد نماید. برای همین موضوع اگر شما نیز علاقه دارید در آزمون SAT شرکت کرده و بتوانید نمره قابل قبولی را کسب کرده و از این طریق نیز بتوانید بورسیه تحصیلی دانشگاه های ترکیه را بدست آورید می توانید با همکاران ما تماس گرفته و از راهنمایی های آنها در جهت شرکت در آزمون SAT برخوردار شوید

یکی از مهمترین مزیت های آزمون sat این است که شما با دادن این آزمون می توانید در بیشتر دانشگاه های سطح جهانی حضور داشته باشید. آزمون sat آزمونی است که توسط موسسه کالج برد آمریکا برگزار می‌شود بنابراین شما می‌توانید در تمامی دانشگاه‌هایی که این مدرک را قبول دارند پذیرش گرفته و تحصیل کنیداز همین رو آزمون اس ای تی را به عنوان یکی از معتبرترین آزمونهای ورودی دانشگاه‌ها می شناسند.

دانشگاه های ترکیه نیز از این امر به دور نیستند و دانشگاه‌های بزرگ ترکیه با این آزمون دانشجو می پذیرند برای قبولی در رشته های دندانپزشکی و پزشکی نیازمند این هستیم که در این آزمون رتبه قابل قبولی را کسب نمایید

پذیرش در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی

یکی از سوالاتی که بسیاری از متقاضیان از ما می پرسند این موضوع است که بعد از گرفتن نتیجه خوب و قبولی در آزمون sat می توانند برای دانشگاه های اروپایی یا آمریکایی و کانادایی اقدام کنند یا نه؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که بله ، هر دانشگاهی که با مدرک sat پذیرش داشته باشد ، شما می توانید با در دست داشتن مدرک sat خود پذیرش آن دانشگاه را به راحتی اخذ کنید.

البته نکته ی مهمی که در پذیرش دانشگاه های اروپایی و آمریکایی باید مد نظر داشته باشید این موضوع می باشد که ابتدا ، باید بررسی کنید که چه امتیازی برای رشته دانشگاهی مورد نظرتان نیاز است ، چرا که ممکن است به عنوان مثال دانشگاهی در آلمان با امتیاز ۱۴۰۰ شما را به عنوان دانشجوی رشته پزشکی بپذبرد اما دانشگاهی در ترکیه با امتیاز ۱۴۵۰ نیز شما را پذیرش نکند. پس قبل از هرچیز نمرات قبولی برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خودتان را از طریق وبسایت های دانشگاه ها پیگیری نمایید.

قسمت های مختلف آزمون SAT

آزمون SAT از قسمت های مختلفی تشکیل شده است تا توانایی های داوطلب را در زمینه های مختلفی که نیاز است مورد سنجش قرار دهد. ۳ قست مجزا که توانایی های علمی و عملی داوطلب را به چالش می کشد. در ادامه قصد داریم این ۳ بخش را به طور کامل به شما عزیزان توضیح دهیم.

بخش های مختلف آزمون اس ای تی عبارت است از:

ریاضی

درک مطلب و زبان انگلیسی

انشاء.

جمع بندی

در اخر این مقاله باید بگوییم آزمون اس ای تی یکی از شیوه های رسیدن به دانشگاه مورد نظر شماست پس باید دقت کنید که بتوانید در این آزمون نمره قابل قبولی را کسب نمایید. برای اینکار می توانید از منابع آزمون اس ای تی که مجموعه آرتان بورس تاپ برایتان تدارک دیده است استفاده نمایید و با مشاوران دپارتمان آرتان بورس تاپ تماس بگیرید تا مشاوره های لازم را جهت قبولی در این آزمون بسیار مهم به شما عزیزان داشته باشند.

منبع: https://artanburstap.com/sat-test/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد