گردشگری

اماکن تاریخی و گردشگری ایران و جهان

گردشگری

اماکن تاریخی و گردشگری ایران و جهان

پل طبیعت تهران

پل طبیعت تهران سازه ای منحصر به فرد و کم نظیر در قلب تهران است که امکان تماشای چشم اندازی زیبا از شهر را فراهم می آورد. این پل سه طبقه در عباس آباد تهران واقع شده و تنها برای عبور عابران پیاده درنظر گرفته شده است. پل طبیعت دو پارک آب و آتش و طالقانی را به هم متصل می کند و بر روی بزرگراه مدرس بنا شده است و عنوان نخستین پل غیرخوردرویی در کشور و بزرگترین پل غیرخودرویی در خاورمیانه را از آن خود کرده است. معماران مختلفی برای ساخت این پل ایده هایی را مطرح کردند و در نهایت 4 طرح انتخاب شد و در مرحله نهایی طرح یک معمار جوان به نام "لیلا عراقیان" انتخاب شد و به عنوان سازه ای منحصر به فرد در سطح جهانی مطرح شد و جایزه هایی نیز دریافت کرد. علاوه بر تماشای منظره از تهران می توان بر روی این پل قدم زد و از کافه ها و رستوران های موجود در آن بهره برد و گشت و گذاری در فضای پارک جنگلی طالقانی داشت و لحظاتی خاطره انگیز را تجربه کرد. 

دره توپ های قزاقستان

در شهر قره تاو در قزاقستان غربی دارای روستایی به نام شتب است که اطراف آن دره ای وجود دارد که دره توپ ها معروف است و علت این نامگذاری به شکل ظاهری آن بر می گردد که در آن صخره ها و سنگ ها شبیه به توپ می باشد.جالب است بدانید که این دره با مساحت 165.600 کیلومتر دارای مساحتی بیش از مساحت کل کشور انگلستان است. دلیل گرد بودن این سنگ ها، هوازدگی خاکسترهای آتشفشانی است که بر اثر آن مرکز خاکسترها سفت و سفت تر می شود و رفته رفته به شبیه سنگ های رسوبیِ به شکل دایره می شوند، البته در این مورد نظریه مشترکی وجود ندارد. این دره از نظر گردشگری پیشرفت چندانی نداشته، به این دلیل که این افراد زیادی این منطقه را سرزمین بی آب و علف می دانند و سفر به این دره را توصیه نمی کنند، اما با این حال آفرود، عکاسی و صخره نوردی از تفریحات جذاب این دره می باشد و افراد ماجراجوی بسیاری این مکان را برای خوشگذرانی انتخاب می کنند. 

تونل آکواریوم اصفهان

یکی از جلوه های زیبای این دنیا، دنیای زیر آب و آشنایی با موجودات موجود در آن است. آکواریوم اصفهان دنیای زیر آب را به روی زمین آورده است و می توان در آن آبزیان بسیاری را مشاهده کرد. این تونل آبی 4000 متر مربع بوده و در عمق 7 متری زمین واقع شده و به وسیله آکواریوم های غول پیکر و مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده است. در این آکواریوم آبزیان رنگارنگ، از ماهی های کوچک رنگی گرفته تا کوسه های خطرناک به این سو و آن سو می روند. در این مجموعه، آبزیان مختلف در 33 آکواریوم، از پنج قاره جهان و در آب های شور و شیرین نگهداری  می شوند. این اکواریوم، نخستین تونل آکواریوم کشور است و بالغ بر 300 تا 350 گونه از ماهی های پنج قاره در آن یافت می شود که حدود 100 قطعه از ان ها جزء خطرناکترین و نادرترین آبزیان به شمار می آیند. این مجموعه در پارک ناژوان اصفهان واقع شده و در کنار بازدید از این آکواریوم می توان از فضای پارک نیز بهره برد و از باغ خزندگان در مجاورت این آکواریوم نیز دیدن کرد. ساعات بازدید از این آکواریوم همه روزه از ساعت 10 تا 21 می باشد.