گردشگری

اماکن تاریخی و گردشگری ایران و جهان

گردشگری

اماکن تاریخی و گردشگری ایران و جهان

دهکده چوبی نیشابور

دهکده چوبی نیشابور با معماری منحصر به فرد خود، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. دهکده ای که با سازه های بی نظیرش، ذوق و هنر معماری ایرانی را به نمایش گذاشته و اولین مسجد تمام چوبیِ جهان را در خود جای داده است. مهندس حمید مجتهدی با بکارگیری ده ها تن چوب، روستای محمدآباد آقازاده، روستای آبا و اجدادیش را احیا کرده و تمام جنبه های زندگی مانند مسجد، رستوران، موزه، خانه و کتابخانه چوبی را در خود جای داده است. مسجد چوبی این دهکده مشهور ترین سازه ی آن به شمار می آید و نخستین مسجد چوبی در جهان است. نکته جالب توجه در مورد این مسجد قرار گیری آن در منطقه ای موریانه خیز است اما با این حال در برابر هجوم موریانه ها مقاوم است. کابینت ها، دیوارها و حتی سینی های آبدارخانه این مسجد، از جنس چوب است. کتابخانه و موزه چوبی این دهکده با مساحت 120 متر در کنار مسجد روستا قرار گرفته و نمای زیبا و پوشیده شده از چوب های پولکی آن، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. از دیگر ساختمان های زیبای این دهکده می توان به رستوران چوبی آن اشاره کرد و مانند مسجد و موزه در برابر زلزله مقاوم است. آلاچیق ها و نانوایی این دهکده نیز جلوه ای زیبا به آن داده اند.همچنین در این دهکده سوئیت هایی چوبی برای اقامت و استراحت گردشگران در نظر گرفته شده است.


نمایی از رستوران دهکده چوبی

اولین مسجد تمام چوبی در جهان

پل بسفر استانبول

استانبول از شهرهای محبوب برای گردشگران است که دیدنی هایش تمام نشدنی است. پل بسفر استانبول (Bosphorus Bridge) یکی از این مکان های زیباست که منطقه اورتاکوی که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد را به منطقه بیلر بی که در سمت آسیایی استانبول است، وصل می کند. این پل یکی از سه پلی است که روی تنگه بسفر احداث شده و پلی معلق و فولادی است که 1150 متر طول و 105 متر ارتفاع دارد و در حال حاضر هفدهمین پل معلق طویل دنیا به حساب می آید. بزرگراه روی این پل 8 لاین دارد که شامل لاین استاندارد، لاین اورژانسی و یک پیاده روی دوطرفه می شود. هردوت، مورخ نامی یونان باستان از تمایل امپراطوری ایران برای ساخت این پل خبر داده است که ایده ساخت آن به داریوش کبیر بر می گردد که گفته می شود پلی شناور بر روی تنگه ساخته شد تا سپاه هخامنشی بتواند سپاهیان سکایی را که فرار می کردند، دنبال کنند. این پل در سال 1973 تکمیل شد که هم اکنون یکی از جذاب ترین مناظر ترکیه به شمار می آید. 

کاخ بیلر بی استانبول

کاخ بیلر بی استانبول (Beylerbeyi Palace) به معنای کاخ اربابِ اربابان یکی از بناهای زیبا و تاریخی شهر استانبول است که در گذشته اقامتگاه تابستانی سلاطین و محل دیدارهای خارجی آنان بوده است که از جمله میهمانانی که از آنان در این کاخ پذیرایی شده می توان به دوک و دوشز ویندزور و خانم اوژنی ملکه فرانسه اشاره نمود. این کاخ زیبا و مرمرین در قسمت آسیایی تنگه بسفر واقع شده است و قدمت آن به قرن نوزدهم میلادی می رسد. باغ های این کاخ چشم انداز بی نظیری دارند و مملو از درختان زیبا هستند. کنار اسکله دو کابین دریایی وجود دارد که استراحتگاه سلاطین بوده و در آن جا چای و قهوه می نوشیدند و از مناظر و قایق ها لذت می بردند. در پشت باغ یک تونل قدیمی و یک باغ تراس دار وجود دارد که باغ تراس دار دو عمارت در داخل خود دارد. این کاخ از دکوراسیون بی نظیری برخوردار است و داخل آن چینی های مخصوص و گلدان های سرامیکی زیبایی وجود دارد. ساعت بازدید از این کاخ از ساعت 9 صبح تا ساعت 17 به جز روزهای پنجشنبه و دوشنبه است. 

ابوظبی

ابوظبی پایتخت کشور امارات بوده و دومین شهر بزرگ آن می باشد که مجموعه بی نظیری از تفریحات و جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه های دیدنی این شهر مسجد شیخ زائد می باشد که سومین مسجد بزرگ جهان بوده و یکی از با شکوه ترین بناهای فرهنگی دینی به شمار می رود. قصر الحُصن از دیگر مکان های زیبای تاریخی این شهر است که از قدیمی ترین بناهای سنگی ابوظبی می باشد. بازدید از ابوظبی تنها محدود به مکان های تاریخی نمی شود بلکه در سفر به این شهر شما می توانید از سریع ترین ترن هوایی دنیا که در پارک تفریحی دنیای فراری واقع شده است، نیز دیدن نمایید. همچنین ابوظبی از پیشرفته ترین پیست فرمول یک دنیا برخوردار است و می توان شاهد سرعت و هیجان در این مکان بود. مرکز درمانی شاهین که در کنار پارک تفریحی قرار گرفته است، محیطی زیبا را برای تماشای شاهین ها فراهم آورده است و یکی دیگر از تفریحات مهیج و لذت بخش در این شهر، تور های بیابان گردی یا همان سافاری است که تجربه لذت بخشی برای تماشای کویر و غروب آفتاب و اتومبیل رانی در بیابان های ابوظبی می باشد. بازدید از موزه ها و میراث باستانی این شهر نیز برای کسانی که علاقه مند به آشنایی با فرهنگ و سنت های مردم این شهر می باشند، انتخاب مناسبی است.